Blå efter dagen

Tja tja bloggen!

 

Idag har varit den absolut bästa dagen i mitt liv på länge, jag har både haft sjukt kul, haft prov och trillat och fått i princip hjärn-skakning.

 

Dagen började med att jag, Evelina, Max och Anton vaknade, åt en god frukost och drog ut i backen direkt. Super fint väder och underbar skidåkning.

Dock en liten (jävligt) ond sak som hände mig idag var att Evelina tvingade med mig till hoppbacken här i ramis och tvingade mig upp på massa hopp. Det måste jag ju säga gick väldigt bra! Lite stolt kanske jag är. Sen åkte vi den där hoppbacken  både upp och ner några gånger, sen sista gången så gick det bra på alla hopp och satte alla och ett hopp som jag länge velat klara, vet dock inte vad det heter, något ”upp-hopp-ta-tag-i-brädan-sen-ner-och-lands” eller nått sånt. Sen kommer jag längre ner i backen….. Ber Evelina stanna och kolla och åker ner med världens fart och hoppar upp på en ”rail” och trillar lika snabbt ner och stutsar på huvet. Tror faktiskt att jag fick hjärnskakning, men skit sak samma sa jag. ”Min envishet sa att det skulle gå bra med noll koncentration och utan hjälm. Not good! Men jag får skylla mig själv, som sagt. Imorgon ska jag köpa en hjälm och sätta den där!!!!!!!!!!

 

Efter en god lunch och en varm choklad satte vi oss i bilen och åkte en bit bort på fjället, mötte upp våran grupp som vi skulle göra uppkörningen för skoter med. Började inge vidare, jag och Evelina kom på när vi satte oss på skotrarna att vi ville ”slå en båge” innan vi kunde åka iväg, inte fanns det då en toa på några kilometer och ingen skog. Så vi återvände till närmsta macken. Kom tillbaka rätt snabbt och ut och i väg på skotrarna.

 

Jag tänker inte berätta allt i detalj men vi trodde helt seriöst att vår ”guide” var helt pantad i skallen som sätter två femton-åriga brudar på en varsin skoter och ber oss hålla oss nära han och övrig klass när de gasar på i 110 kilometer i timmen på en smal skoterled som hade så mycket gupp så det var en skämt! Inte nog med det, han började efter ett tag samla ihop gruppen och bad oss titta på honom när han hoppade upp på ett berg med skotern och sen hoppade ner på andra sidan. Ungefär fem-sex meter högt ner ”dropp” rakt ner på plan mark. Alla stod med uppspärrade ögon och när han kom tillbaka och sa att vi skulle göra likadant så skrattade alla. Men har var seriöst!!! Vi fick göra så störda grejer som man inte fattade att man kunde göra med en skoter!

 

Vi båda har ”faceplantat” rakt ner i styret ungefär 10 gånger var, fått sådana brutala blåmärken på våra knän, jag har hoppat med skotern fem meter MINST över ett berg, Evelina har kört fast och vi hjälptes åt att dra upp den. Så mycket mycket mycket sjuka grejer osm inträffat idag. Orkar inte äns skriva alla för att alla som läser kommer tro att jag överdriver! Ärlig talat överdriver jag inte för fem öre!!!!!!!!! Har aldrig haft såhär ont i min kropp och aldrig varit så trött, för att toppa detta har jag inte heller haft sånt adrenalin som man faktiskt får av att gasa!!!

 

Nu ska vi sätta oss i bastun med varsin bira och kolla på matchen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0